mandag 23. april 2012

Beste bilde (2)

Tatt med Nikon D60, 50mm : blender: f/1.4 lukkertid: 1/4000 ISO: 100


Idé:vise hvordan blenderen kan framheve stemning.
Komposisjonen i det bildet får fram diagonale linjer som strekker seg over bildet. Noen av greinene er i fokus, mens de fremderste og bakerste greinene er ufokusert. Fokuseringen i dette bildet skaper spenning og djubde. Det er det som gir bildet liv. Fargene er lyse, varme og naturlige. Helt i bakgrunnen er fargen kaldere, noe som skaper romfølelse. Lyset i dette bildet spiller en stor rolle. Det får fram en stor kontrast mellom det lyseste og det mørkeste. Bildet er redigert litt blåere med color balance, i Photoshop. Jeg har også stilt på de ulike fargene i curves. Dette har eg gjort for å få varmere og klarere farger.


Grunnen til jeg valgte dette bilde som beste bilde:
Jeg mener at dette bilde bringer fram en myk og rolig stemning. På grunn av den lille djubdeskarpheten, får jeg fram spenning og en drømmene følelse. Jeg mener også at dette bildet viser hva jeg har lært om lys, blender, komposisjon og andre instillinger.


Du finner mer informasjon om dette bildet på forrige innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar